Masz swój profil na LinkedIn, ale nie dostrzegasz na nim pożądanego ruchu? Wydaje Ci się, że posiadanie wirtualnego CV zupełnie nie pomaga w rozwoju Twojej kariery? Być może rzeczywiście tak jest, co już byłoby dość kiepską wiadomością, ale jeszcze gorzej, jeśli to Ty jesteś tu winowajcą.

Nie wystarczy tylko mieć profilu na LinkedIn i myśleć, że „reszta jakoś się zrobi”. Nic bardziej mylnego. Sukces stoi za przemyślanym zbudowaniem swojego wizerunku. Musisz stworzyć profil z myślą o odbiorcach, którzy będą go przeglądać. Co jest ważne dla rekruterów i innych osób potencjalnie zainteresowanych współpracą z Tobą? Jak powinien wyglądać dobry profil na LinkedIn? Dzisiaj chcę Cię zachęcić do małego audytu.

Co właściwie warto mieć na profilu zawodowym na LinkedIn?

Pamiętasz, mój poprzedni post? Mam nadzieję, że doskonale zdajesz sobie sprawę z trzech podstawowych elementów każdego, dobrego profilu. Dla porządku oczywiście chodzi mi o: nagłówek, zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Nie wiesz, jak prawidłowo je wypełnić? Poradę znajdziesz tutaj.

Co dalej? Napisz swoje podsumowanie zawodowe. Zwięzły opis tego, w jakim miejscu się znajdujesz oraz jakie umiejętności posiadasz będzie dużym ułatwieniem dla wszystkich chcących zapoznać się z Twoim doświadczeniem. Jeśli w tej sekcji zainteresowani rekruterzy, czy inne osoby znajdą słowa kluczowe, których poszukują wówczas zgłębią kolejne linijki Twojego profilu. Powinni wówczas móc przeczytać o Twojej ścieżce kariery (pamiętaj, nie chodzi tylko o nazwę stanowiska i firmę – napisz o podstawowych obowiązkach, pochwal się osiągnięciami!) oraz kluczowych umiejętnościach zawodowych (nie, nie – jeśli nie zajmujesz się zarobkowo pływaniem, podobne określenia pozostaw w belce z zainteresowaniami).

Czy powyższe rozdziały są u Ciebie odpowiednio uzupełnione?

Kolejno nanieś informacje o swoim wykształceniu oraz poproś o rekomendacje ze strony osób, które miały okazję z Tobą współpracować – to uwiarygodni profil i wzbudzi zaufanie osób, które Cię osobiście nie znają.

Oceń jak wygląda Twój profil na LinkedIn

Podałam Ci zestaw najważniejszych punktów do uzupełnienia na profilu zawodowym. Jak wyglądają one u Ciebie? Masz uzupełnione wspomniane sekcje? Czy komunikujesz jasno i czytelnie zakres swoich działań, używasz języka korzyści i pozycjonujesz się, jako specjalista? Wyobraź sobie, że nie znasz swojego doświadczenia i wartości zawodowej – jak ocenisz wygląd i zawartość merytoryczną profilu? Co mogą myśleć o nim rekruterzy?

Na koniec mam dla Ciebie bonus. Możesz dokonać audytu na podstawie moich wskazówek z postu bądź wykorzystać specjalnie stworzony w tym celu PDF. Pobierz go tu.

I do dzieła!