Wiesz już, że LinkedIn jest ważnym narzędziem dla osób poszukujących pracy oraz wyzwań zawodowych? Udało Ci się przeprowadzić audyt Twojego profilu i poprawić dotychczasowe niedociągnięcia? Jeśli ten krok jeszcze przez Tobą koniecznie skorzystaj z przygotowanego przeze mnie pliku audyt profilu na LinkedIn – 6 kroków. Z pewnością przy odrobinie czasu i zaangażowania, uda Ci się stworzyć skuteczne, wirtualne CV.

Profil zawodowy i co dalej?

No dobrze, masz już fajny profil na LinkedIn, może nawet także na GoldenLine (o tym, dlaczego warto postawić na oba media mówię tu).

Siedzisz w fotelu i zastanawiasz się właściwie, co dalej? Słuszne pytanie. Przygotowanie dobrego profilu to dopiero początek. Tak, jak posiadanie świetnego CV nie jest wyznacznikiem otrzymania dobrej pracy, tak samo nie jest nim profil zawodowy w mediach społecznościowych. To jest Twoje narzędzie, teraz potrzebujesz zacząć z niego korzystać. O co mi chodzi? O Twoją aktywność. Jaką? Przeczytaj dalej…

Pożądany pracownik aktywnie wykorzystuje swój profil na LinkedIn

Mam nadzieję, że skoro poszukujesz informacji o LinkedIn chcesz zbudować swoją markę pożądanego pracownika? Świetnie – postaw więc na aktywność.

Pewnie jeśli jesteś w grupie tych szczęśliwych zawodów, których niezwykle brakuje na rynku pracy (jak np. programiści), możesz poprzestać na założeniu dobrego profilu na LinkedIn, ale jeśli wyczuwasz w swojej branży konkurencję utalentowanych pracowników, wyprzedź ich! Zacznij aktywnie korzystać z profilu zawodowego. Jak? Mam dla Ciebie trzy, podstawowe propozycje:

1. Udzielaj się w grupach – LinkedIn podobnie, jak Facebook umożliwia swoim członkom zrzeszanie się w grupach tematycznych. Poszukaj tych związanych z Twoją specjalizacją zawodową i zacznij się w niej wypowiadać, budując swoją markę eksperta.

2. Pisz artykuły – jeśli chcesz pozycjonować się na osobę, która wie wiele o swojej branży przenieś te doświadczenia na papier. A właściwie, dzisiaj powiemy: na ekran monitora. Zacznij pisać branżowe artykuły, które będziesz udostępniać na LinkedIn. Zyskasz na popularności i dotrzesz ze swoim profilem do wielu osób. Nigdy nie wiesz, która z nich zechce zaproponować Ci współpracę.

3. Rozszerzaj swoją sieć zawodową – LinkedIn, jak większość mediów społecznościowych działa na zasadzie budowania i rozwijania sieci kontaktów. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu ciekawych oferty pracy, warto poszukać interesujących Cię osób i nawiązać relację. Obecnie większość przepływu wiadomości bazuje na kontakcie ze strony rekruterów, ale kto powiedział, że nie można odwrócić tej tendencji. Masz swoją listę top 5 pracodawców, u których chcesz pracować? Napisz, do osób, które już tam są! Odwaga i proaktywność w działaniu mogą Cię daleko ponieść.

To oczywiście, tylko podstawowe możliwości, jakie daje Ci LinkedIn. Pamiętaj – działaj na nim aktywnie, nie poprzestawaj jedynie na stworzeniu dobrego profilu zawodowego.

Powodzenia!