Ostatnią z zasad Pożądanego Pracownika jest świadome budowanie swojej marki. Wiesz, jak to ważne w dzisiejszych czasach? Nie chodzi tylko o to, by ludzie, którzy Cię otaczają wiedzieli o Twoich talentach i umiejętnościach. To oczywiście bardzo ważne, ale z pewnością nie wystarczy. Dziś żyjemy online. Spora część Naszego czasu pochłonięta jest przez sieć, sprzęt mobilny i media społecznościowe. Coraz częściej poszukując pracy opieramy się na aplikacjach, które odpowiednio ustawione informują Nas o interesujących ofertach i ciekawych profilach pracodawców. Ta zmiana akcentów powoduje również, że rekruterzy często rezygnują z tradycyjnych form poszukiwania i poznawania kandydatów przerzucając się na to, co oferują najnowsze technologie. I tak to właśnie na Naszych oczach rozbudowuje się gałąź rekrutacji online. Teraz, szczególnie w przypadku procesów związanych z obstawieniem stanowisk średniego i wyższego szczebla, kandydatów poszukuje się za pośrednictwem Linkedin i Goldenline, a także „podgląda” ich profile na Facebooku, czy Instagramie.

Masz tą świadomość? Można nie lubić mediów społecznościowych, ale warto, a nawet trzeba docenić ich siłę. Jeśli rekruter poszukuje specjalisty za pośrednictwem wspomnianych źródeł, a Ciebie w żadnym z nich nie ma, jak może dostrzec Twoją kandydaturę? Zastanów się nad tym.

Ja ze swojej strony gorąco namawiam i zachęcam do założenia profili zawodowych. By zwiększyć swoje szanse postaw zarówno na Linkedin, jak i Goldenline. Po co? Zakładam, że ilu rekruterów tyle gustów. Jedni wolą pierwszą, inni drugą platformę. Różna jest również ich efektywność że względu na konkretny typ rekrutacji, a więc często wykorzystywane są naprzemiennie.

Działaj już teraz. Stwórz swój profil zawodowy, jak najszybciej i daj się odkryć pracodawcom.