Wiesz już dlaczego warto stworzyć profil na LinkedIn i jak go wykorzystać? Mam nadzieję, że masz już za sobą pierwsze kroki. Dzisiaj chcę Cię popchnąć do konkretnego działania skierowanego na przyciągnięcie do swojego wirtualnego CV, jak największej ilości rekruterów oraz innych osób, potencjalnie mogących pomóc Ci w znalezieniu wymarzonej pracy.

Zachęcam Cię dziś do profesjonalnego uzupełnienia swojego profilu na LinkedIn. Jakie informacje są na nim niezbędne?

Top 3 rubryk na LinkedIn

Dopiero zaczynasz i nie wiesz, jak ugryźć wypełnianie profilu na LinkedIn? A może masz swoje konto już dłuższy czas, ale nie do końca satysfakcjonuje Cię jego wygląd? Nic straconego. Uzupełnienie najważniejszych informacji na Twojej karcie nie jest tak skomplikowane i trudne, jak niektórzy sądzą.

Na co polecam Ci zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?

Sekcja główna: nagłówek, zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle

To trzy najbardziej rzucające się w oczy „dane”. Nagłówek to nic innego, jak zwięzłe podsumowanie Twojego profilu zawodowego. Większość użytkowników zaciąga go z tytułu stanowiska z bieżącego miejsca pracy. Ja polecam Ci opisać się za pomocą kilku słów reprezentujących Twoją branżę (optymalnie od 3 do 5), takich w ramach, których chcesz działać (i już działasz!) Mój przykład pochodzący z osobistego profilu to: doradca HR, rekruter, psycholog, trener.

Koniecznie pamiętaj też o wykorzystaniu „grafik”. Pamiętaj, że jesteśmy coraz bardziej obrazkowym społeczeństwem, jednym zdjęciem możesz opisać więcej niż kilkoma zdaniami. Twoje „profilowe” powinno być możliwie profesjonalne i dobrze pokazujące Twoją buzię. Nie kryj się za kapturami, nie wstawiaj zdjęć z wakacji, a przede wszystkim nie umieszczaj tu zdjęć, z których nie jesteś zadowolony. Skoro Tobie nie podoba się własny wizerunek, jak ma przekonać do siebie innych?

Drugą Twoją szansą komunikacyjną w kontekście „grafik” jest zdjęcie w tyle. Tutaj możesz hasłowo przedstawić swój obszar zawodowy, to czego szukasz bądź czym się zajmujesz. To miejsce służy opisaniu Ciebie za pomocą zdjęć – wykorzystaj tą możliwość, nie pozostawiaj pustej przestrzeni!

Jak rozwinąć swój profil na LinkedIn?

Ok. Masz już uzupełnione top 3 na LinkedIn? To oznacza, że możesz zakasać rękawy i dodać kolejne informacje. Rozpocznij od szczegółowego opisu Twojego doświadczenia. Powinno to działać analogicznie, jak opis w CV,  a więc miejsce pracy, stanowisko, kluczowe obowiązki. Tu polecam używanie punktorów. Rozbudowane, zwarte opisy są dużo trudniejsze do prześledzenia i wyselekcjonowania istotnych informacji. Rekruter nie ma na to czasu. Szczegółowo opisz swoje doświadczenia we wszystkich kluczowych aspektach dotychczasowej aktywności zawodowej.

Gdy ta, nie ukrywajmy duża część Twojego profilu będzie uzupełniona, dodaj wykształcenie oraz przebyte kursy, a także kluczowe umiejętności, które są istotne w Twoich codziennych działaniach. To będzie dodatkowe ułatwienie dla rekruterów oraz możliwość dla osób, z którymi współpracujesz na potwierdzenie Twoich kwalifikacji. Proś także o rekomendacje i polecenia, tak by Twój profil zyskiwał na wiarygodności.

A na koniec, choć jest to istotny element – uzupełnij podsumowanie zawodowe. To kilka zdań dotyczących tego, w jakim punkcie zawodowym jesteś obecnie, co potrafisz i lubisz robić, czego poszukujesz i co cenisz w pracy. To bardzo ważna sekcja, chętnie czytana przez rekruterów – musi wypływać z Twojego serca i przekonania, że oddaje Cię w 100%.

A teraz… odliczam i dopinguję Cię w budowaniu Twojego profilu. Bo wiesz, co … to nie wszystko, co czeka Cię na LinkedIn, wręcz przeciwnie to dopiero początek. Możesz zdziałać tu o wiele więcej.

Czekaj na kolejne wskazówki.