Gdzie mogą sprawdzać Cię rekruterzy?

Starasz się o ciekawą pracę? Twój zawód związany jest z wizerunkiem bądź zaufaniem (publicznym i nie tylko?)

Czy wiesz, że jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco potrzebujesz zadbać o swój wizerunek w sieci? Dlaczego?

Obecnie rekrutując pracowników sprawdza się ich wiarygodność na różne sposoby. Kiedyś wystarczały referencje papierowe, dzisiaj te papierowe weryfikuje się również telefonicznie bądź osobiście, ale sprawdza się także historię relacji i poszukuje wśród własnej sieci znajomych kogoś, kto Cię zna i może powiedzieć o Tobie nieco więcej. I to wszystko dzieje się również online.

Nie muszę Ci chyba mówić o tak prostych metodach, jak szukanie informacji o kandydacie w google? Standardem jest sprawdzanie facebooka i profili w branżowych mediach (jak np. LinkedIn). W konkretnych przypadkach informacji poszukuje się także w innych miejscach sieci.

A skąd taki trend?

Dlaczego pracodawcę interesuje Twój wizerunek w sieci?

Rekruterzy, szczególnie Ci zatrudniający osoby na średnim i wysokim szczeblu, muszą potwierdzić, że rekomendowany przez nich kandydat jest osobą godną zaufania, profesjonalną, „nie spaloną” wizerunkowo. Wiesz, co mam na myśli? Jeśli np. nowo zatrudniony dyrektor okaże się osobą posiadającą wiele negatywnych opinii na swój temat od podwładnych, zespół, którym będzie miał zarządzać wychwyci te informacje w ułamku sekundy i z pewnością (przynajmniej w pierwszym okresie) będą one oddziaływać na wzajemną współpracę. Podobne przykłady można tylko mnożyć.

Coraz częściej poszukujemy także spójności i autentyczności. Chcemy by ludzie w pracy zachowywali się tak, jak robią to w życiu prywatnym, bez przyjmowania masek i odgrywania sztucznych ról. „Sprawdzając” kogoś w internecie możemy to łatwo zweryfikować.

Jaki jest Twój wizerunek w sieci?

Dbasz o swój wizerunek w sieci? A gdybym teraz chciała sprawdzić informacje o Tobie i na ich podstawie zarekomendować Cię bądź nie, do dalszego procesu rekrutacji – to, co bym zrobiła? Czy mogłabym Cię polecić dalej? Sprawdź to, zanim błędy w tym obszarze zamkną przed Tobą drzwi w ciekawym projekcie bądź interesującej pracy. Śledź Do&Grow oraz Pożądanego Pracownika – we wrześniu będziemy zastanawiać się nad budowaniem marki – również w kontekście online.